web 2.0

maandag 31 oktober 2011

Een middelmatige auto voor hele gewone mensen


Hoe onderscheid ik me als autofabrikant van alle andere sedans op de markt. Dit was de vraag waarmee Subaru Amerika zat toen ze afgelopen jaar de nieuwe Legacy in de markt wilden zetten. Hoe laten we onze sedan opvallen in een overvolle markt van sedans. Het antwoord was even simpel als geniaal. Er werd een campagne gelanceerd waarin een fictief automerk werd aangeprezen. De "Mediocrity" (vrij vertaald: middelmatigheid). Deze auto was het symbool voor de flauwheid van de hele sedan markt. Subaru stelde dat de markt volgepropt was met zoutloze eenheidsworst zonder grote onderlinge verschillen of opvallende kenmerken. De Subaru Legacy zou daar het weerwoord op zijn.
De campagne werd tot in de puntjes uitgevoerd met een eigen website, welke helaas niet meer in de lucht is, een facebook pagina en een twitteraccount.
Niemand had van tevoren echter kunnen bedenken dat de Mediocrity zelf een hit zou worden. We zijn dus blijkbaar graag middelmatig en voelen ons prettig in de mainstream.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen