web 2.0

maandag 11 juli 2011

Belettering op hoog niveau

In april lanceerde KLM een wereldwijde campagne getiteld Tile & Inspire. Hiermee nodigden ze iedereen uit een Delfts blauw tegeltje te maken: een tegel met daarop een portretfoto en een inspirerende boodschap. Met een, speciaal voor deze campagne ontwikkelde, applicatie kon je je Facebook profielfoto veranderen in een Delfts blauw tegeltje compleet met een persoonlijke, inspirerende spreuk.



Er werd bewust gekozen om deze campagne te laten afspelen binnen de social media. Hier worden mensen van over de hele wereld bij elkaar gebracht. Dit sluit perfect aan bij de werkzaamheden van de KLM. Door mensen zelf aan de gang te laten gaan met het merk, ontstaat er ook een binding met het merk (KLM).
Uiteindelijk kreeg een selectie van ongeveer 4.000 tegels met inspirerende spreuken een plek op een echte Boeing 777-200, die over de hele wereld zal vliegen.
Op 15 juni werd het vliegtuig onthuld. Zie hieronder het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten